söndag 24 juni 2012

Näst intill skrivkramp

Det är inte bra att ligga av sig för länge. Förra veckan var det alla avslutningar och klassutflykter med familjen som kom i mellan mig och Ragnvald. Den här veckan var det midsommar. Jag skulle hinna så mycket inför midsommar både på jobbet så jag jobbade över fram till elva på kvällarna. Midsommar spenderade i det sociala tecknet och jag fick en timme på midsommardagen att skriva. Det blev en sida med en mycket intressant diskussion angående mänsklighetens destruktivitet. I dag hade jag hela dagen att skriva men det har krampat sig totalt. Inte ett enda ord har kommit ur mig. Istället har det blivit film, slösurf och nagelkonst.

Jag måste skärpa till mig och börja skriva, för ju längre tid det tar ju större blir låsningen.

Resten av kvällen kommer jag umgås med Ragnvald. Mer än en sida kommer jag producera denna vecka, det har jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar