söndag 1 juli 2012

Veckans skrivande

 Bild lånad från folkuniversitetet

Det har hänt lite i veckan men det har varit tungt. Jag har hoppat mellan olika tidsepoker och gått tillbaka och skrivit saker som varit innan det jag skrev förra veckan. Det kan hända att viss förvirring har uppstått på grund av det men det kommer ske en del genomläsning av texten för att se så att saker stämmer överrens med varandra.

Det är tungt just nu, mycket död, sorg och fruktan som måste ut och in. Många känslor, många beslut och tidvis väntan. Jag kämpar med vad som måste vara med, vad som inte bör dras ut på och vad som måste beskrivas för att inte bli för hoppigt.

Just nu är boken uppe i 125 a4-sidor, 77507 ord och 429043 tecken vilket innebär en utökning med 28 sidor,15444 ord och 98010 tecken vilka endast 10 sidor, 6904 ord och 37897 tecken faktiskt är nytt material. 18 sidor, 8540 ord och 54113 tecken är endast research som blivit inlagt i texten för att successivt tas bort medan jag skriver. Jag kan ändå inte var missnöjd eftersom tio sidor ändå innebär ett medelsnitt på över en sida om dagen. Om man då även tänker på att jag endast haft tre riktiga skrivdagar den här veckan så visar det på en ganska rejäl skrivning när jag väl satt mig.

Jag ser fram emot nästa veckas utmaning - jag hoppas ta mig igenom krigens elände under den veckan, för min själ behöver ro.

Ragnvalds också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar