torsdag 19 juli 2012

Offer - saxat ur tredje boken


Bild lånad från my qoutes

 Dörren flög upp med ett våldsamt brak och en vansinnig Shun visade sig. Han såg på mig och lät sin våldsamma hysteri ge honom styrkan. Med ett vasst blad i handen hotade han mig där jag stod men såg snart att min rädsla inte infann sig. Det fanns inget hot i hans handling. Min uppenbarelse kunde inte skadas av hans jordliga tillhyggen. Med en snabb blick på Alvhilda insåg han att han blivit utbytt. Hennes intresse för honom hade falnat, hela hennes inre lös endast för mig. Jag sträckte mig efter honom, som för att läka hans sorg, få honom att inse att när det var över skulle han vara fri. Med ett snabbt handlag med det vassa bladet hade han skurit upp ett djupt sår som blödde ymnigt. Halspulsådern var av och tömde hans kropp snabbt på det värdefulla blod som fick honom att leva. För några sekunder såg jag på hans kropp som gav upp vid mina fötter. Han färgade golvet rött och lämnade det jordeliv han känt, åter igen. Medan jag såg på honom kände jag en lättnad över att han tagit ett så sunt beslut. Jag förstod hans frustrations övertag och att han sett detta som sin enda utväg. Handlingen var sorgsen och vacker på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar