torsdag 9 augusti 2012

Saxat ur sista boken


Bild lånad från Love of sadness

”Du har levt på för mycket sorg och brustna hjärtan för att kunna förstå vad kärlek är. Du har levt dig igenom så mycket ångest och ruttna själar att du själv börjat ruttna och inte kan se kärleken och skönheten mitt framför näsan på dig.” Hans röst hårdnade och lämnade en bitter eftersmak i luften. ”Jag förstår inte vad hon ser hos dig, vad som får henne att offra så mycket för en så självcentrerad varelse som du.” Han vibrerade av ilska och hettan från hans inre kokpunkt skakade mig.
”Du?”
”Ja, jag skulle kunnat lämna hela min tillvaro för henne, låtit hela mitt släkte vissna ner och dö om hon ville ge mig ett liv vid hennes sida och jag är inte ensam om det. Men hon har valt dig, du som inte ens ger henne berättigande nog att få vara din jämlike.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar