torsdag 2 augusti 2012

Kärlek och logik - saxat ur andra boken


 Bild lånad från Hediel

Alvhilda lade huvudet på sned och iakttog mig en stund innan hon svarade.
”Steven, jag tror att det skulle vara en väldigt bra idé.” Jag blev så lättad av hennes svar att jag nästan svävade över marken. När jag pustat ut visade jag henne att jag var intresserad av vad hon tyckte var så genialiskt. ”Steven, vi umgås mycket och du har varit vid min sida ända sedan vi var små. Det är lätt att ha dig där och jag finner att du känner en lättnad av att vara hos mig. Mina föräldrar och dina föräldrar förväntar sig troligtvis redan att vi är ett par och att vi skall gifta oss en dag, vilket även jag finner som det mest logiska med tanke på att vi ändå är med varandra hela tiden.”
Jag lät hennes ord sjunka in i mig en stund men innan jag hann processa vad hon faktiskt sagt hade hon gått sin väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar