onsdag 8 augusti 2012

Inspirerande bilder

Den trappan såg jag på min semester. Den lockade mig att vilja följa den och hitta det lilla hus som Alvhilda och Ragnvald bor i. Det är bland annat dessa naturstigar som triggar igång mitt inre.

Vad triggar igång dig? Skriver du på något, vad inspirerar dig i ditt skrivande, vad påminner dig om din karaktär? Är det något i ditt vardagsliv eller behöver du läsa inspirerande böcker för att komma till den plats där dina tankar kommer igång. Berätta gärna.

2 kommentarer:

  1. Hej Pernilla.
    För mig har musiken alltid varit viktigt för mig. Vissa sångtexter kan få min fantasi att skena iväg och hjälpa mig att komma på hur jag ska komma vidare i mitt skrivande.
    Nästan alltid när jag skriver lyssnar jag på musik. Det måste vara rätt typ av låtar då, som passar just för den scen jag ska skriva. När jag skrev boken I nattens mörker lyssnade jag mycket på Madonnas skiva Ray of light och Smashing Pumpinks Adore. Ibland, innan jag sätter mig ner och skriver, sätter jag gärna på några av dessa låtar för att komma i stämning.

    Hälsningar
    Nathalie Sjögren
    Besök gärna min blogg nathaliesjogren.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musik är även för mig väldigt inspirerande. Jag har lagt upp en spellista här inne och presenterat låtarna i inlägg som du gärna får läsa och lyssna på också. Visa av dem är inte lika inspirerande som de är talande för karaktärerna. Vissa av låtarna har dock varit väldigt vägledande för mig i vissa scener eller vissa av böckerna. Du kan hitta alla de inläggen här http://alvhilda.blogspot.se/search/label/Spellista.

      Radera