måndag 7 april 2014

Och vinnarna är


Nu har jag läst igenom alla svar jag fått in på tävlingen.
Första pris går till Elin Liline Lein Larsson för sitt vakna svar. Det märktes tydligt att hon läst igenom bloggen för hon svarade väldigt bra och ändå otroligt snabbt. Första svaret in och de löd så här:

”Namnet är en sammansättning av de fornnordiska orden för Alv/alf och strid och kan i sin feminiserade form tolkas som "alvernas stridsmö"

När jag läste utdraget förstod jag det som att det första Allie upplevde var att hon fick kontakt med sina känslor.

Jag tror att Alvhilda är Allie i ett tidigare liv och att hon helt eller delvis har reinkarnerats i henne och att det är hennes minnen och medvetande som ger Allie synerna på planet och senare i badkaret.”






Grattis Elin du har vunnit en bok.

Jag hade även nämnt att jag skulle ge ut tröstpriser några och de som kommer få ta emot ett Alvhildasmycke är:

Åsa Bruhn
Camilla Wikström
Eva Holmquist

Grattis. Maila er adress inne på Alvhildasidan på Facebook så skickar jag vinsten så fort böckerna inkommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar