söndag 30 december 2012

Alvhildas 2012

När 2012 startade trodde jag att jag hade allt klart för mig och jag såg framför mig att Alvhilda och hennes efterföljande böcker skulle bli klara under året. Första boken fick åka till förlag för att se om storyn hållde och det gjorde den på sätt och vis. Inte i tryck men en grund som var intressant. Det var hantverket som behövde slipas. Det är det som har skett under 2012. Första boken har nu fått vara hos lektör och skall skrivas om efter de tips som kommit in därifrån.

Både de andra böckerna har skrivits om helt från grunden och ökat i storlek. Alla delar har blivit testlästa kommenterade. Sammanlagt har hela trilogin ökat med ungefär 157353 ord och 701047 tecken. Det första arbetet under 2013 kommer vara att se över så det är rätt tecken och rätt ord som böckerna ökat med.

Alla böcker kommer ha varit hos lektör och fått sig en rejäl omgång och utlåtande om helheten skall kunna hjälpa till att bygga upp dem inför framtida tryck.

Trilogin skall få åka till förlag igen och få sin dom. Denna gången som helhet och inte bara med första boken.

Jag ser fram emot 2013, det känns som om det kommer att bli Alvhildas år.

God fortsättning till er alla skräck- och mystikälskare där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar