onsdag 28 augusti 2013

Nu är det gjort

Jag har gått i valet ock kvalet ett tag nu. Hur skulle jag gå vidare med Alvhilda. Ut ska hon ju, det finns det inte en tvekan om. Frågan var bara vilken väg ut hon skulle ta. Skulle jag själv köra hela rejset? Det låter onekligen spännande. Ha kontroll på alla ubitar från design till marknadsföring.

Nu tycker ju jag att jag är ganska bra på alla dom bitarna men det räcker inte med att vara bra i bokbranschen, man måste vara magiker. Det är inte jag. 
Vidare har jag varit inne på litet nischat förlag där det sett positivt ut och jag har i tanken kommit ganska långt där med tanke på de samtal jag haft med en förläggare men - frågan om marknadsföring och kontakter har ploppar upp igen. 
Jag har blivit avskräckt från de stora förlagen med orden alla säger - nålsöga - standardrefuseringsbrev - drivor av manus. Det har känts som om chanserna är minimala men, som det låtit i diskussioner med förläggare på de större förlagen - självklart har jag en chans.

Jag tror på Alvhilda, inte bara just första boken utan trilogin som helhet. Hon är inte en kopia hon är ett original. Hon har massor att säga om förutfattade meningar, religion och mänsklighet. Klart jag måste låta henne pröva sina vingar, om inte, kommer jag för evigt undra.

Skrivaren strulade när jag skulle skriva ut och slutade ställa upp på dubbelsidiga kommandon. Därför blev breven lite olika tjocka.

Fyra stora har jag valt ut men jag säger inte mer än så. Det enda jag kan säga är att inget är random, jag valde med omsorg. 

Så här snygga blev paketen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar