måndag 17 juni 2013

Författare eller smyckeskonstnär



Jag är en skapare på alla sätt. Jag har spelat teater tidigare och jag har fotograferat, målat och pysslat genom alla år. Cenitlera, glasfärg och udda porslinskoppar har varit mina hemtrakter. När jag, tillsammans med min man, tagit fram en fin design på Alvhilda började jag skapa på andra sätt också . De som testläste och gav mig feedback fick presenter. Muggar, berlocker, you name it

Nu har det faktiskt gått så långt att en följare på facebook beställt fem nyckelringar. Flera andra har bett om berlocker och jag har fått komplimanger för den fina designen. Fantastiskt roligt.

Just nu är förta delen av trilogin inskickad för publicering i dagstidningarna och på bordet hos en lektör. Min hjärna har tagit semester från skrivandet. Jag har försökt sätta mig med noveller för att pausa från Alvhilda medan jag väntar men det tar emot. Därför har jag nu tagit i lite extra och gör lite mer berlocker till de som visat intresse.

Inte att förglömma, jag har en lite give away att förbereda inför min lilla release som jag kommer ha i samband med publiceringen av Alvhilda i dagstidningarna.

Jag har till och med börjat fundera över att ta fram staffliet igen och göra en målning i Alvhildatappning. Att skapa är befriande och fantastiskt. Inget jag vill lägga på hyllan igen.Vi får se om det dyker upp en tavla här innan sommaren är över. Om inte annat kommer fortsättning följas i Alvhilda födelse, på boksidor, förhoppningsvis i din hand, i framtiden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar