torsdag 4 november 2010

Känslor

Från att först inte känna något alls till att bli överöst med himlastormande känslor får hela mitt inre att explodera. Jag vill självklart känna allt jag idag känner och jag vill, som en knarkare, bara ha mer känslor, men är det värt priset?

Om jag måste välja, välja mellan att känna alla dessa känslor på som jag idag känner men offra allt det jag måste offra idag för att nå dessa känslor eller att gå tillbaka till den gråa och trista vardagen utan känslor, där hela livet är avtrubbat och grått. Där jag aldrig mer kommer känna den himlastormande känsla av kärlek, åtrå men slippa betala det höga priset.

Betalar jag överhuvudtaget priset?

Det är andra som fysiskt betalar priset för mina känslor men jag måste ändå bära bördan av skuld över det pris dom betalar.

Hur ska jag kunna välja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar