lördag 21 december 2013

Framtidsplaner och hårt arbete

bild lånad från
vinglas.se
Planen är att Alvhilda ska skickas in till förlaget i mitten av januari. Då ska hon vara klar. Varje ord ska vara rätt, varje punkt och varje komma ska vara på exakt rätt ställe. Hela texten har gått igenom en första korrektur och jag har suttit långt in på kvällskvisten flera dagar i rad och rättat. I torsdags gick hon iväg på ytterligare en korrektur som jag kommer sitta med i början av nästa år.

Det som jag sitter och funderar över nu är tacktexter, vilka får jag inte glömma? Hur ska jag planera själva släppet. Vilka bör komma på släppfesten och hur ordnar man med bästa publicitet. Utlottningar och tävlingar och spridning av budskapet, hur sköts det på bästa sätt?

Jag lär mig allt eftersom. Först lärde jag mig hur jag skulle förvalta Alvhilda i ord. Nu ska jag lära mig hur jag sprider orden. Det är en ny tid framför mig och jag är förväntansfull. Jag hoppas du vill följa med på den resan och lära känna henne genom mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar